Koh Rong

14 november 2016 - Koh Rong Island, Cambodja

We zitten nu al zo'n vier dagen op dit heerlijke 'onbewoonde' eiland en we vermaken ons prima. Iedere ochtend worden we wakker met een zonnetje op een strakblauwe lucht en uitzicht op zee. Het geluid van de zee en de fluitende vogeltjes maakt wakker worden een stuk plezieriger.
Overdag hangen we op het strand, lezen boeken en doen wat spelletjes in het water. Floor heeft het voor elkaar gekregen om in de enige zee-egel in de hele zee te staan, auw! Gelukkig er niet heel veel last van gehad. Uitgebreid snorkelen kan hier momenteel niet omdat er opnames zijn voor een tv-show waardoor een deel van het eiland en de zee niet toegankelijk is. Helaas! We hebben wel even gesnorkeld en tussen allerlei kleine visjes gezwommen en ook wat koraal gespot.
Dit resort wordt gerund door Nederlanders dus we hangen iedere avond aan de bar met Ronny te ouwehoeren en muziekjes te luisteren.
De meeste mensen blijven hier maar 2 nachten dus we zien veel mensen komen en gaan en hebben iedere avond nieuw gezelschap. Ook starten we elke avond de zoektocht naar lichtgevend plankton maar helaas zonder succes.

Barhangen Kokosnoot

Lekker schommelen Lekker dobberen

Morgen gaan we weer terug naar Phnom Penh, althans dat hopen we. Het is van 13 tot 15 november waterfestival. Op het eiland merk je daar niets van maar in Phnom Penh wordt het groots gevierd dus zitten alle bussen die kant op vol.
Een medewerker hier gaat kijken of hij nog iets kan regelen... wordt vervolgd.