Kampot

7 november 2016 - Kâmpôt, Cambodja

Gisteren zijn we aangekomen in Kampot en we zijn blij dat we niet de open boot naar Battambang hebben genomen want het heeft de hele weg van Siem Reap naar Kampot geregend.
We slapen in een houten hut op palen met kokosnoot douche en er is een hele relaxte gemeenschappelijke ruimte aan het water. Alleen moet je daar dan niet je zonnebril in laten vallen, hé Nick!

Take of your shoes! Treehouse Kampot
We zijn vandaag naar Bokor National Park geweest. We zijn met een busje de 1km hoge  berg op gegaan om van het uitzicht te genieten een tempel, een kerkje, een oud casino en een vertrek van de koning te bezichtigen. Helaas was het op de berg slecht weer met regen, mist en wolken. Het leverde wel heel wat gelach op.
De laatste stop was het gelukkig droog en dat was bij de waterval. Hier hebben we leuke kiekjes geschoten met de jonge monniken die hier ook waren.
Bij terugkomst hoorde we dat het een prachtig zonnige dag was geweest, hier hebben we ook nog wel wat van mee gekregen tijdens de sunset cruise over de rivier. Het was een hele relaxte cruise waar we gezellig hebben gepraat met een Australisch stel. Tijdens de boottocht hebben we super veel vuurvliegjes gezien, gaaf gezicht!

Blij ei Waterval Bokor National Park